søndag den 23. oktober 2016

Mine 24 timer (Dewey's 24 hour readathon) Opdateres løbende.

Lørdag kl. 13.50: Her 10 min før start, kan jeg lige nå at svare på den officielle opening event survey.. (som så er på engelsk...)
  1. What fine part of the world are you reading from today? Aalborg, Denmark
  2. Which book in your stack are you most looking forward to? You will not have my hate by Antoine Leiris.
  3. Which snack are you most looking forward to? Suffering from hyperemesis because of my pregnancy, I don’t feel like snacking a lot. I do have mango, grapes and carrots though..
  4. Tell us a little something about yourself! I am a slow reader and only have 4 books in my TBR pile for this readathon. I don’t even think that I’ll be able to get through all 4, but I’m hoping for a miracle.
  5. If you participated in the last read-a-thon, what’s one thing you’ll do different today? If this is your first read-a-thon, what are you most looking forward to? This is my second readathon. Last time I went to a party in the middel of the readathon, missing a lot of readingtime. This time no party, but a lot of sleep which my pregnancy do let me go without.

Lørdag kl. 14.05: Kæresten har indtaget stuen for at se fodbold, så jeg smider mig ind i sengen, med første bog: I får ikke mit had af Antoine Leiris. En bog jeg er meget spændt på at læse, og som ved et sandt mirakel nåede frem med bud i morges, efter en uge hvor den har været på afveje fra forhandleren. READY, SET, GO!

Lørdag kl. 15.50: Så blev jeg færdig med første bog. Og wauw, den bliver svær at overgå, for det er nok en af de bedste bøger jeg nogensinde har læst. Jeg vil nu registrere min bog på Dewey's liste, på min Goodreads liste, og selvfølgelig anmelde bogen her på bloggen, imens den stadig er frisk i hukommelsen. Sådan vil jeg forsøge at gøre efter hver læste bog.

Forresten opdaterer jeg løbende min historie på min Instagram (cami.dn), hvor mit læsedøgn kan følges med billeder.. Feel free to follow!

Næste bog der venter er One - Intet skal skille os af Sarah Crossan

Lørdag kl. 19.54: Jeg er cirka halvvejs i min anden bog og har ramt muren. Jeg er træt, har ondt i kroppen og egentlig mere lyst til at glo tv end at læse. Kæmper dog videre. Skal have læst denne bog færdig i dag inden jeg smutter i seng, hvis jeg skal have en chance for at nå i mål med min TBR liste inden kl 14 i morgen.

Lørdag kl 21.50: Så blev sidste sidste vendt i bog nummer to. Jeg havde krise undervejs, så læsningen tog lidt længere tid end jeg havde regnet med, for en bog som egentlig er relativ let at læse.   Nu skal bogen registreres og anmeldes, og så vil jeg forsøge at gå o gang med min tredje bog inden jeg kryber til køjs.

Næste bog i rækken bliver The Strange Library af Haruki Murakami.

Lørdag kl 23.35: Så må det være nok for i dag. Jeg er træt og mit hoved magter ikke mere i dag, slet ikke når jeg lige smækker en engelsk bog ind midt i det hele. Haruki Murakami er selvfølgelig fantastisk, og jeg er sikker på at det jeg har læst af The Strange Library ind til videre, vil give mig  nogle sære drømme i nat - sådan plejer det at være med Murakami. Jeg sætter uret til kl 7, og håber det giver mig tid nok til at blive færdig med mine udvalgte bøger. Godnat derude, og til jer der fortsætter lidt endnu eller igennem hele natten: God læselyst.

Søndag kl 6.00: Godmorgen. Vågnede tidligere end påtænkt, og må hellere komme videre med læsningen. Sov da vi nåede halvvejs igennem marathonet, så min midtvejs survey kommer her:
  1. What are you reading right now? The Strange Library by Haruki Murakami.
  2. How many books have you read so far? I've read 2 1/2 books.
  3. What book are you looking most forward to for the second haft of the Read-a-thon? The rest of the book I'm reading now excites me. Aften that I only have one book left, which I'm also looking forward to reading, since it's been on my list for a while.
  4. Have you had many interruptions? How did you deal with those? I've had some. Construction in the apartment next door during the afternoon yesterday, and my upstairs neighbors having a party all night long. I quite frustrated with the noise a few times, but couldn't really do much about it.
  5. What surprises you most about the read-a-thon, so far? Just like the last readathon in april, I'm surprised by how much I actully get read during these 24 hours. But at the same time, it surprises me how much time it takes to just try to keep up with the hourly updates, challenges, and so on..
Nu må jeg hellere komme i gang..

Søndag kl 9.55: Jeg er kommet godt igang med min fjerde og sidste bog Pigerne af Emma Cline, men det går simpelthen så langsomt, at jeg desværre må indse at jeg nok ikke når at blive færdig med den de næste 4 timer.. Vil dog gøre et ihærdigt forsøg.

Søndag kl. 13.30: Så lykkedes det mig allivel at blive færdig i tide. Har netop vendt sidste side i min sidste bog, og giver mig selv et klap på skulderen. Kan godt se at mange andre har læst en hel del mere end jeg har, men jeg er stolt over at jeg, med mit læsetempo nåede mig mål, som jeg egentlig ikke selv havde turde håbe på. Og ind i mellem er det stadig blevet til nogle timers nattesøvn, blogging, deltagelse i op til flere challenges og fulgt med i andre læseres tur igennem marathonet.
Nu er det tid til at anmelde sidste bog, men først kommer end of the event survey:

  1. Which hour was most daunting for you? Hour 6 and hour 22 was the toughest for me, I just wanted to nap.
  2. Could you list a few high-interest books that you think could keep a Reader engaged for next year? You will not have my hate by Antoine Leiris. Journals from a man who lost his wife and mother of thier baby boy, during the terrorattack in Paris last November. 
  3. Do you have any suggestions for how to improve the Read-a-thon next season? Not at all, it's perfekt! :)
  4. What do you think worked really well in this year’s Read-a-thon? Everything.
  5. How many books did you read? I read 4 books.
  6. What were the names of the books you read? You will not have my hate, by Antoine Leiris. One, by Sarah Crossan. The Strange Library, by Haruki Murakami. The Girls, by Emma Cline.
  7. Which book did you enjoy most? The first book I read, You will not have my hate.
  8. Which did you enjoy least? The Girls, by Emma Cline.
  9. How likely are you to participate in the Read-a-thon again? What role would you be likely to take next time? I hope to participate again. In april I'll have a newborn though, which will most likely keep me from participating. Maybe I will just cheer other readers on..

Sammendrag af mi billedehistorie over readathon døgnet, fra min instagram. 




1 kommentar:

  1. Jeg er veldig glad for å dele min erfaring her, jeg heter Brenda og jeg var lykkelig gift. Ikke før mannen min sa at jeg jukset med ham, da ble vi begge små irriterende par, han kunne ikke tro, og han stolte heller ikke på ordene mine, så vi søkte om skilsmisse, senere ble vi separerte og svor å aldri gjøre opp. Jeg prøvde å gå videre, men jeg kunne ikke bli uten ham, så jeg begynte å søke etter mannen min, så ble jeg henvist til Dr.IZOYA. En flott mann jeg kom over, han kastet en kjærlighetsfortroll og fikk mannen min tilbake innen 24 timer. med dette er jeg her for å dele kontakten til Dr. IZOYA, nå ham via drizayaomosolution@gmail.com. Han er faktisk mektig og spesialiserer seg i følgende saker ...
    (1) Elsker trollformer av alle slag. (2) Slutt skilsmisse. (3) Slutt barrenness. (4) Trenger åndelig hjelp.

    SvarSlet