lørdag den 22. oktober 2016

Anmeldelse: One - intet skal skille os


| Titel: One - intet skal skille os | Skrevet af: Sarah Crossan | Antal sider: 379 | 
| Udgivet i: 2016 | Udgivet af: Politikens Forlag |
Antal stjerner (0-5): ****

En anderledes YA, som er opløftende og humoristisk, men også en tragisk og sørgelig fortælling om de to siamesiske tvillinger Grace og Tippy. Vi følger de to meget forskellige piger, der uden tvivl er hver deres individ, men samme tid hinandens alt - de er linket sammen ved hoften og gør derfor alt sammen. Den romantiske Grace, som elsker at forsvinde ind i bøgernes verden og ønsker kærlighed og kys fra en dreng. Tippy der er eventyrslysten og ønsker det normale teenageliv, med de oplevelser der høre til, som at ryge, drikke osv. 

Pigerne har altid fået hjemmeundervisningen, men starter nu i High School, og får deres første to venner nogensinde. Livet er på mange måder normaliseret for dem. Helbredet hos de to piger begynder langsomt at skræmte i løbet af bogen, og pludselig skal der tages stilling til en adskillende operation. Uden operation vil begge piger dø, med operation vil der være chance for at begge overlever, eller ihvertfald fald en af dem vil.. 

Hvad der sker, må du selv læse. Det er en utrolig god bog, der er nem at læse, sætter mange tanker i gang og med garanti vil frembringe en lille tåre eller to.

1 kommentar:

  1. Jeg er veldig glad for å dele min erfaring her, jeg heter Brenda og jeg var lykkelig gift. Ikke før mannen min sa at jeg jukset med ham, da ble vi begge små irriterende par, han kunne ikke tro, og han stolte heller ikke på ordene mine, så vi søkte om skilsmisse, senere ble vi separerte og svor å aldri gjøre opp. Jeg prøvde å gå videre, men jeg kunne ikke bli uten ham, så jeg begynte å søke etter mannen min, så ble jeg henvist til Dr.IZOYA. En flott mann jeg kom over, han kastet en kjærlighetsfortroll og fikk mannen min tilbake innen 24 timer. med dette er jeg her for å dele kontakten til Dr. IZOYA, nå ham via drizayaomosolution@gmail.com. Han er faktisk mektig og spesialiserer seg i følgende saker ...
    (1) Elsker trollformer av alle slag. (2) Slutt skilsmisse. (3) Slutt barrenness. (4) Trenger åndelig hjelp.

    SvarSlet