tirsdag den 18. oktober 2016

Anmeldelse: Mareridt og myrekryb 1 - syv uhyggelige historier


| Titel: Mareridt og Myrekryb 1 - Syv uhyggelige historier | Skrevet af: Nick Clausen | 
| Antal sider: 232 | Udgivet i: 2016 | Udgivet af: Forlaget Facet |

Antal stjerner (0-5): ***


Bogen er givet som sponsorgave fra Forlaget Facet til bogbloggertræf16.

Af en gyserbog som henvender sig til den yngre læser, blev jeg overrasket over, hvor meget historierne alligevel fyldte i mit sind. Som ex historien om vampyrlægen, der viste sig at sidde ret dybt i mig, da jeg morgenen efter at have læst den, selv skulle på hospitalet. Jeg var pludselig meget opmærksom og mistænkelig, især da der blev bedt om en blodprøve. Spørg lige om jeg ledte efter nærmeste udvej. Historien om fisken snapper, fuglene og ikke mindst den gamle dame og læderhud, de gav virkelig myrekryb. 

Alle historier i bogen formåede at holde mig til læsningen, fordi de var spændende. De trykkede på nogle knapper hos mig, ved at tage fat i en frygt jeg selv har, eller havde som yngre. Og jeg kan forestille mig at man som barn/ung teenager, vil blive skræmt fra vid og sans - på den helt rigtige gode måde.

Alle historier starteret med en smuk illustration og ender med en lille tekst fra forfatteren om hans egne tanker om historien og hvorfor den opstod. Dette er rigtig fine detaljer.

Jeg ville bestemt anbefale bogen til alle, både store og små, der kan lide gys. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar