søndag den 1. maj 2016

Anmeldelse: Calendar Girl - Januar, Februar, Marts


Titel: Calendar Girls – Januar, Februar, Marts | Skrevet af Audrey Carlan
| Udgivet i 2016 | Antal sider: 420 | Forlag: Lovebooks
Antal stjerner (0-5): ****
Efter weekendens læsemarathon havde jeg brug for noget læsestof hvor jeg bare kunne koble af og ikke behøve at tænke for meget. Netop det, var min eneste forventning til Calandar Girls af Audrey Carlan. Og den forventning blev heldigvis indfriet. Hvad jeg ikke havde regnet med, var så at jeg ville blive så optaget af denne bog, at jeg sneg mig til at læse så snart jeg havde et sekunds pause i min dag, og lige skulle have et par sider eller 100 inden jeg skulle sove sent ud på aftenen, selvom jeg skulle op kl. 4.45 næste morgen. Derfor blev den da også læst på to dage, trods arbejdet også skulle passes begge dage.
Jeg er en af de mange piger som er med på Fifty Shades bølgen, og måske havde troet at denne serie ville være i samme genre. Serierne er dog rigtig langt fra hinanden, på trods af det overgående tema er erotisk. Hvor handlingen i Fifty Shades, er af en karakter der kan give røde ører bare ved tanken og som er lidt mere tys tys at tale om, så er handlingen i Calendar Girls noget mere mainstream, omend langt fra den virkelig jeg selv og folk jeg kender, lever i. Jeg nød at hver måned i bogen bidrog med en helt ny historie og en ny “main man”, for på intet tidspunkte nåede det at blive trivielt, ligesom man heller ikke blev hverken forblændet af personerne eller trætte af dem.
Jeg glæder mig til bogen med de næste tre måneder udkommer d. 30. Juni og ved dermed hvad et par dage af min sommerferie kommer til at gå med.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar